środa, 1 kwietnia 2020

Jajeczka decoupage


Cześć! Jakiś czas temu zrobiłam też wielkanocne jajeczka techniką decoupage. Duże jajko spryskałam lakierem w sprayu i chyba był zbyt agresywny. Mimo nałożenia kilku warstw vernixu w celu uratowania jajka jest ono dość pomarszczone. Ale dwa małe są okej :)

Z gałązek wierzby płaczącej rosnącej pod domem zrobiłam taki wianuszek - jajko:


Upiekłam też bardzo prosty chlebek (podzielę się przepisem):


Mój trochę opadł, bo się nie powstrzymałam i dodałam żytniej razowej mąki, ale Wy na początek tego nie róbcie. Chleb żytni razowy bardzo trudno upiec, bo jest ciężki. Trzymajcie się przepisu to wyjdzie dobrze :)

Zrobiłam też na któreś ze śniadań fajne, puszyste suflety wg Anny Lewandowskiej:


Były proste i smaczne, przepis na 4 sztuki: 1 jajko, 1 łyżka mleka, 1 łyżeczka cukru (w przepisie była łyżka, ale dla mnie to za dużo), 2 łyżki mąki pszennej i trochę proszku do pieczenia. Białko ubić na sztywną pianę, dodać żółtko, cukier, mąkę i proszek do pieczenia, wszystko wymieszać i smażyć na odrobinie oleju małe placki.

Na zakończenie, cytat, który dodam będzie również z Pisma Świętego:

"Nie zazna szczęścia, kto swe przewiny ukrywa, kto je wyznaje, porzuca, dostąpi miłosierdzia".
(Księga Przysłów 28,13).


Siły, pogody ducha i uśmiechu na te dni pełne izolacji!

Margotka.

23 komentarze:

  1. Wielkanocne się zrobiło. Jajka są piękne a te Zajączki tez zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ozdoby i przepis na potrawy czyli czas zacząć przygotowania do świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jajko wianuszek rewelacyjne! Zastanawiam się jak Tyś to zrobiła, że nadałaś tym gałązką taki kształt, a jajeczka wyszły jak malowane, co z tego że pomarszczone uważam to za dodatkowy atut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wianek miał być okrągły, ale gałązki były zbyt sztywne i wyszło jajko, a ponieważ to Wielkanoc to jajowaty kształt w sam raz będzie :) Także wyszło przypadkiem, bo miałam na ten wianek trochę inny pomysł :)

      Usuń
  4. Śliczne jajka! Wianuszek super!
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne pisanki. Smutna w tym roku Wielkanoc , kolory wiosenne ożywiają ten czas. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne pisanki!!! Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne pisanki, bardzo ciekawe przepisy.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. PIękne jajka, a jedzenie wygląda przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Wierzbowe jajo jest świetne. Na ogol tak bywa, ze chce się okrągłe, wychodzi jajowate i odrotnie. Tu się wstrzeliło idealnie w tradycję.

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne jajeczka, wiosenne, śliczne. Ale smaka tymi wypiekami robisz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne ozdoby :) omleciki wygladają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe prace,szkoda tylko, że te święta będą mniej radosne.Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. maravilhoso blog !!
    grande abraço.
    :o)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne świąteczne dekoracje. I smaczne jedzenie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję raz jeszcze Wszystkim :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie słodkie jajeczka:) To plecione jajo też wygląda super)

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne ozodoby, a chleb wygląda bardzo smakowicie ;).

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne jajeczka. A chlebkiem narobiłaś mi smaka... ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne jajeczka, bardzo kolorowe😊 Chlebek i placuszki wyglądają bardzo apetycznie 😜

    OdpowiedzUsuń