sobota, 12 listopada 2016

Wełniane ciepłe czapki !


Witam Was ciepło :) Dziś chciałam pokazać kolejne rzeczy, które zrobiłam z polskiej wełny owczej, kupionej w Zakopanym. Są to dwie czapki i szalik w kolorze naturalnym ciemno-szarym. Pierwsza czapka jest zrobiona na drutach ściegiem francuskim, a druga na szydełku w sposób pokazany na tym filmiku (dziękuję Milena Kafka za link :)):

                                      

Są to prostokąty zszyte z boku i u góry ściągnięte. Zastanawiam się nad zrobieniem do nich pomponów?? Może zrobię..
Szalik również jest wykonany na szydełku zwykłymi półsłupkami nawijanymi.
Czapki idealnie nadają się w góry na narty ponieważ są bardzo, bardzo ciepłe, a przy tym higroskopijne, czyli oddychają razem z nami oraz chłoną wilgoć nie dając przy tym odczuć, że są w jakimś tam stopniu wilgotne. Po prostu bardzo grzeją i chronią :) Również na mrozy będą super :)
Pozdrawiam Was gorąco i życzę spokojnego weekendu! U nas dziś spadł pierwszy śnieg z czego się cieszę, bo lubię zimę :)
Margotka.

12 komentarzy:

  1. Śliczne i cieplutkie:-). Pompony pasują jak najbardziej. Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne czapki i szalik :). Na pewno cieplutkie i przyjemne w noszeniu pomimo, że to wełna :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny komplet! Będzie cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmmm cieplutka wełna, obowiązkowa na zimowe wyjścia :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super 😊 właśnie szukam pomysłu na kolejną czapkę, chyba skorzystam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem jak najbardziej za pomponami:) Zastanawiam się ile Ty tej wełny kupiłaś:) Chyba ze wszystkich owiec w Zakopanym:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda, że owcza wełna ma niesamowite właściwości :) Świetne czapy, ale ja bym pompony dorobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne czapki i ciepłe.Kolor śliczny.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Faktycznie takie czapki są bardzo ciepłe i muszę przyznać, że ja również je lubię nosić zimą. Jednak chyba najbardziej pasują mi kapelusze i to je uwielbiam. Mój mąż niedawno także kupił sobie kapelusz https://hatfactory.pl/fedora/160-2043-kapelusz-fedora-montgomery.html i jak dla mnie wygląda w nim doskonale.

    OdpowiedzUsuń