sobota, 20 czerwca 2020

Niebieski prosty kocyk


Hej :) Pokazuję dziś pierwszy z trzech kocyków jakie robię (razem z maskotkami) dla krakowskiego Hospicjum dla dzieci. Kocyk jest jasno-niebieski, zrobiony z tego wzoru:


Zrobiłam 2 trójkąty i je zszyłam pośrodku.

Wczoraj zrobiłam pyszne ciasto z morelami:



Jest naprawdę bardzo pyszne :)

Niedawno zrobiłam też bardzo fajną kiszonkę z marchewki, pora i kukurydzy z puszki:



Kompozycja tych trzech warzyw po ukiszeniu daje niezwykły smak :) (Pora nie sparzamy). Pychota!!! Wypróbujcie :)


Cytat czerwcowy:


Spokojnego weekendu !
Margotka.




22 komentarze:

  1. Kocyk śliczny, ciasto bardzo apetyczne a myśl bardzo prawdziwa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny kocyk - wspaniała inicjatywa!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. super kocyk, ale wygląda mega skomplikowanie. Mmmm ale to ciasto wygląda mega apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy kocyk,ciasto bajeczne .Takiej kiszonki jeszcze nie spotkałam,bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam polaczyc wlasnie te 3 warzywa, zalac solanka i po kilku dniach smak jest niesamowity :)

      Usuń
  5. Śliczny kocyk,a przede wszystkim wspaniała inicjatywa.
    Ciasto z morelami wygląda pysznie.
    Zaciekawiłaś mnie tą kiszonką, mam ochotę zrobić!
    Pozdrawiam. Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny kocyk. Masz wielkie serce i talent.
    Kiszonkę chętnie wypróbuję.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki kocyk to mnóstwo pracy ale i mnóstwo radości :) Jesteś Gosiu mistrzynią kiszonek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szlachetna akcja, kocyk piękny, a najważniejsze, że będzie darem serca.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę tę kiszonkę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny kocyk :) Będzie dla kogoś wielką radością i cipełekiem.
    Ciastem narobiłaś smaka, że ho ho :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie powstanie tego koca to magia w najczystszej postaci. Podziwiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj :) zainteresowała mnie ta kiszonka, mozesz podać wiecej szczegółów?, na widok moreli ślinka mi leci, czy nie żal bylo Ci je udać do placka :)moje by nie dotrwaly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zjadłam dużo surowych moreli,a mój mąż lubi takie twarogowe ciasta z owocami to zrobiłam dla niego placek :) Kiszonkę robiłam tak: marchewkę starłam (ja mam taki fajny przyrząd co tnie na makorniki), ale wystarczy zetrzeć na tarce o grubych oczkach, pora tniem w pół plasterki, ale nie sparzamy, kukurydzę z puszki odcedzamy, mieszamy warzywa (marchewki 2). Na tą ilość dodajemy płaską łyżkę soli kłodawskiej niejodowanej i ugniatamy razem z solą aż puszczą warzywka sok. Tak jakbyśmy ugniatali kapustę. ubijamy w słoiku i wlewamy tyle przefiltrowanej wody, aż nam pokryje wszystkie warzywa, aby nic nie wystawało. Trzymamy około 5 dni w temp. pokojowej, potem można wstawić do lodówki i na bieżąco zjadać, lub od razu zjeść. Są tylko 2 rodzaje robienia kiszonek, albo tak jak ogórki, że zalewamy solanką (wodą z solą - 1 łyżka soli na 1,5l wody), albo tak jak kapustę, czyli do posztakowanych warzyw dodajemy sól (zazwyczaj 1 łyżkę na 1 kg), ugniatamy i uciskamy w naczyniu dolewając wody jeśli nie ma tyle soku, aby woda pokrywała warzywa. Odstawiamy doglądając i czekamy kilka dni, im więcej dni tym bardziej kwaśne :) Polecam, bo kiszonki są zdrowe na jelita, a jelita to drugi mózg :)

      Usuń
  13. Kocyk cudny a kiszonkę już bym zjadła :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocyk bardzo fajnie się prezentuje :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja wprost uwielbiam tego typu kocyki. Marzy mi się taki do sypialnie. Podziwiam za wykonanie, bo na pewno jego zrobienie kosztowało sporo pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny kocyk, wzór sobie zapisuję ;). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny kocyk się szykuje. Maluszkowi będzie ciepło.
    Dziękuję za "kiszonkową" podpowiedź. Skorzystam. Niedawno jadłam kiszoną rzodkiewkę. Bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczny kocyk, wspaniała inicjatywa :) Ciasto wygląda apetycznie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczny kocyk, aż trudno uwierzyć, że jest niebieski, zdjęcie przekłamało kolorystykę mocno. A ciasto - ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń