piątek, 26 grudnia 2014

Kuleczki Szczęścia




Dziś coś z innej beczki. Jeżeli wiem, że coś służy zdrowiu - lubię to robić. Tak jest też w przypadku gotowania. Przedstawiam pyszne kuleczki bakaliowe zwane w naszej rodzinie "kuleczkami szczęścia" wg przepisu Bożeny Żak-Cyran z książki: "Energia życia, energia pożywienia". Książkę tą bardzo polecam jak i  pozostałe książki tej autorki. Oto przepis ( ja go trochę zmodyfikowałam, gdyż akurat nie miałam wszystkich składników):
- garść wyprażonych orzechów włoskich lub laskowych,
- wyprażonych pestek dyni,
- wyprażonych pestek słonecznika,
- suszonych daktyli,
- suszonych fig,
- suszonych moreli,
- do obtaczania: kokos, sezam lub mak.
 Owoce suszone myjemy i sparząmy  wrzątkiem. Wszystko mielimy, lepimy kuleczki i obtaczamy w kokosie, maku lub sezamie :)
Ja dodałam  rodzynki zamiast moreli. Zresztą można dodawać co się ma. Również kakao, miód. Wszystko co naturalne i energetyzujące. Kuleczki dają mnóstwo energii fizycznej, umysłowej jak i radości :) Dobrze działają na mózg, poprawiają humor. Dobrem należy się dzielić więc dzielę się :)
Smacznego !!!

2 komentarze: