wtorek, 24 marca 2020

Wiosenna serwetka



Cześć! Powstała seledynowa serwetka, iście wiosenna o średnicy 45 cm. Zrobiłam też białą serwetkę do koszyczka wielkanocnego, ale będzie musiała znaleźć inne zastosowanie, bo jak wiemy święcenie pokarmów w tym roku się nie odbędzie, ale wygląda tak:


Jest mała, bo mam mały koszyczek, może nada się na przyszły rok jeśli przetrwamy...

Ponieważ więcej siedzimy w domu, mamy więcej czasu na pichcenie, staram się nie wychodzić do sklepu więc kombinuję posiłki z tego co mam w domu i ostatnio robiłam na przykład:

pyszną owsiankę na śniadanie z płatków owsianych błyskawicznych, fig, żurawiny (zalałam je wrzątkiem) i posypałam zmielonym siemieniem lnianym, wymieszałam, tak wyglądała:


Jest to danie na gorąco, na szybko, jest smaczne i pożywne. Latem dodajemy świeże owoce, orzechy i jeśli potrzebujecie to jakieś słodziki typu miód, powidła, dżem :)

Między innymi zrobiłam też kryzysowe cebularze: ciasto jak na pizzę, tylko rozwałkowujemy małe kawałki, na to smażona cebulka (w mojej wersji posmarowałam je jeszcze pastą pomidorową, posypałam serem żółtym i czarnuszką). Upiekłam (około 30 min.). Byłam zaskoczona, że tak proste danie może być takie smaczne !


Zrobiłam babkę kakaową:


Przepis: Ubić pianę z 4 białek, dodać 1/2 szklanki cukru, dodać żółtka, dodać 12 czubatych łyżek mąki, 1 łyżeczkę proszku do pieczenia i 3/4 szklanki oleju, dodać kakao i pokrojoną gorzką czekoladę. Wszystko wymieszać, upiec, zrobić polewę lub oprószyć cukrem pudrem (ja tego nie zrobiłam, aby zmniejszyć kaloryczność).

I na zakończenie cytat.

Na Wielki Post dziś będzie on z  Pisma Świętego - z Księgi Przysłów (21.2):

"Droga każdego jest prawa w jego oczach, lecz Pan osądza serca".

Życzę sobie, Wam i Światu, abyśmy to wszystko przetrwali.
Pozdrawiam ciepło!
Margotka.


20 komentarzy:

  1. Piękne serwetki Małgosiu :) Twoje pizzerinki wygladają bardzo apetycznie :) Wszystko w rękach Bożych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra,dobra mąralo...kusisz wypiekami. A nowe spodnie to mi zrobisz,jak przytyję? Mogą być na szydełku...
    Cebularze zrobię w tym tygodniu. Dzięki za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak moga byc robione szydelkiem to zrobie hihi ;)

      Usuń
    2. Do ciasta dodałam jeszcze kminek, aby cebula nie była ciężkostrawna itd. itp. :)

      Usuń
  3. Wow, tyle pysznych przekąsek u Ciebie,a wszystkie takie apetyczne 😍 serwetki piękne i na pewno wykorzystasz je jeżeli nie teraz to w przyszłości 🌷 pozdrawiam serdecznie i życzę ci dużo zdrowia i radości na ten trudny czas🌷

    OdpowiedzUsuń
  4. Serwetki przepiękne i jakie pyszne przekąski.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne, ale ta pierwsza cudownie by z pracami na zdjęciach wychodziła <3 alez wypieki u Ciebie, aż smaka robisz

    OdpowiedzUsuń
  6. Kuchcenie pełna parą.A ja będę dzisuaj krochmalićwiczenia serwetki.Koszyczek wielkanocny tez będzie na swieta. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne serwetki!
    Dobrze, że normalnie chodzę do pracy, bo też potrzebowałabym nowych spodni ;-)
    serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne prace, te dziergane i te kuchenne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne te serwetki, wszyscy musimy być dobrej myśli w tych dziwnych czasach, dziękuje za fajne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne serwetki Małgosiu, a te cebularze... ależ bym takiego sobie zjadł, pychota! Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super serwetki! A cebularze wyglądają pysznie:)
    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne serwetki :). Pomimo, że w tym roku nie będziemy mogli dumnie maszerować ze święconką do kościoła, chyba i tak przygotuję koszyczek. Tak dla tradycji, żeby te święta były jak najbardziej "normalne".
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne serwetki,a na widok cebularzy,aż ślinka pociekła.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiły mnie cebularze. Serwetki są prześliczne.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie tylko artystycznie, ale i smacznie:-)

    OdpowiedzUsuń