wtorek, 14 kwietnia 2020

Kura i wielkanocne migawki


Cześć po świętach :) Jeden z moich zrobionych już koszyków wędliniarskich przerobiłam na wielkanocną kurę, aby wypełnić ją jajkami. Dorobiłam głowę i ogon :)
W Wielką Sobotę przygotowałam symboliczny koszyk, ponieważ nie było święcenia to tylko taki symboliczny, nie wyciągałam wszystkich produktów do zdjęcia, upiekłam babę i pomalowałam jajka: 



Upiekłam wielkanocne chlebki na słodko:


Przed świętami zrobiłam też dobry pasztet z kiełków soczewicy:


Zieloną soczewicę skiełkowałam, ugotowałam:


zmieliłam:


dodałam białko z 2 ubitych jajek, żółtko, sól, pieprz, zioła, mąkę razową, smażoną cebulkę, dodałam żurawinę, wymieszałam i upiekłam w formie pasztetu. Smakował jak mięsny! Wymyśliłam sama ten przepis :)
Wyszedł pyszny:


Cytat:



Miłego dnia!!!
Margotka.




31 komentarzy:

  1. taki ogrom piękności smakowitości <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie. Cudna kurka z jajeczkami i pyszne produkty stworzyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kura jest cudowna, u mnie też koszyczek wielkanocny. Same pyszności .Dekoracje piękne.

    OdpowiedzUsuń
  4. U la la I ja ten pasztet chcę zjeść i zjem. hihihih Super przepis gratuluję pomysłu i do tego pyszny, brawo. :))) No, a ten koszyk kurowy mnie zachwyca, jest super bombastycznie fajowy. Pojęcia nie mam, jak go zrobiłaś, czarna magia, ale podziwiam na całego. :)))) Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za przepis, nie jem mięsa i czuję po składnikach, że będzie to dla mnie bardzo pyszny pasztet. <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale smakowitości, aż zgłodniałam :)). A szydełkowa kurka jest piękna! Zakochałam się w niej :)). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Szydełkowa kurka pomysłowa:) Bardzo mi się podoba!
    Pasztet wygląda smakowicie:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna szydełkowa kurka z jajkami:-) Pasztet mnie zaintrygował, muszę go spróbować :-) Pozdrawiam cieplutko, zostanę tu na dłużej i będę podpatrywać :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczna ta kurka z jajkami! Nie mniej apetyczne Twoje wypieki, pozdrawiam poświąteczne🐑

    OdpowiedzUsuń
  9. Koszyk kurka jest obłędny! Świetnie wygląda :-) Pasztet intrygujący :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie i smacznie jak widać było u Ciebie w te nietypowe święta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna kura, a jaka pojemna! Smakowicie u Ciebie.
    Pozdrawiam poświątecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama nie wiem co pierwsze pochwalić- kurokoszyk , pasztet czy chlebki .
    Po prostu pochwalę niesamowite pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomysł na kurkę znakomity. Piękna i oryginalna dekoracja. Pasztet z soczewicy kiedyś piekłam ale żeby ją skiełkować ! Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W trakcie kiełkowania wartości odżywcze wzrastają aż o 600% dlatego warto, zwłaszcza teraz w dobie tego koronawirusa kiedy mamy mniejszy dostęp do wszelkich produktów. Warto skiełkowywać to co się da :) To życiotwórczy pokarm :) Polecam!

      Usuń
    2. A druga sprawa ilość soczewicy się potraja po skiełkowaniu więc jest to oszczędne bo z małej ilości soczewicy czy innych strączków można uzyskać ich dużo i starcza na cały pasztet. Na ten pasztet wykorzystałam pół paczki suszonej soczewicy czyli 250 gram, a wyszła cała keksówka :) Same korzyści, zwłaszcza teraz kiedy musimy oszczędzać wyjścia do sklepu, produkty i pieniądze :) Polecam !!!

      Usuń
  14. Koszyczek kurka świetnie wymyśliłaś. Pasztet wygląda pysznie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dziękuję za Wasze komentarze <3

    OdpowiedzUsuń
  16. O jakie pyszności! A koszyk ma ciekawy kolor :) nigdy nie widziałam fioletowych koszyczków na święceniach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudownie u Ciebie i tyle dobroci :)
    Ale ta kurka fajna! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne świąteczne migawki. Pozdrawiam cieplutko 🙂

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowne kolorki jajeczek:) ja teraz przeżywam kolorowy zawrót głowy ;)
    Kurka świetna :) niesamowity pomysł.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniały koszyczek, ale masz w nim jajek :) kura z jajkami w ubrankach jest niesamowita- cudowna dekoracja :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kura jest wspaniała;) i same pyszności, uwielbiam pasztet z soczewicy:P Pozdrawiam serdecznie;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kurczę! Jakie świetne to kurczę:D fajne fotki i pysznosci na stole :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie wyszło. Święta zawsze są symboliczne, a tym roku były bardziej symboliczne niż zawsze. Pięknie to wszytko przygotowałaś, a pasztet wygląda apetycznie.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  24. Pięknie to wszystko wygląda. A kura - cudo!
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  25. Smakowite święta przygotowałaś, a koszyczkowa kura jest świetna!
    Dużo radości i uśmiechu zasyłam i zdrówka życzę:)))
    Dbaj o siebie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Pasztetem mnie zaintrygowałaś. Muszę spróbować z tym skiełkowaniem.
    Włóczkowa kura jest rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
  27. Same pyszności :). A koszyczki piękne <3. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale piękna kurka.Przepis na pasztet świetny, muszę wypróbować.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń