czwartek, 5 marca 2020

Poduchy


Hej! Powstały dwie poduchy zrobione szydełkiem, jedna kwadratowa, druga okrągła :)

Udało mi się też ostatnio zrobić czekoladowe brownie z buraków. Jak dla mnie pychota, tylko ponieważ ciasta wyszło z tego przepisu dość mało upiekłam je w okrągłym garnku średniej wielkości:


Zrobiłam też zdjęcie w kawałku, ale wyszło nieostre więc nie nadaje się do publikacji.

Przepis: 3 średniej wielkości ugotowane buraki, 3 jajka, 5 łyżek kakao, pół szklanki mąki ryżowej lub mix z kokosową (nie miałam dałam zwykłą pszenną), 5 łyżek cukru kokosowego, tabliczka gorzkiej czekolady, pół łyżeczki cynamonu, pół łyżeczki proszku do pieczenia, szczypta soli. 

Buraki starłam na tarce o drobnych oczkach, białko ubiłam na sztywną pianę, w misce wymieszałam suche składniki. Do startych buraków dodałam żółtka, ubite białko i suche składniki. Czekoladę pokroiłam na małe kawałeczki i dodałam do całości. Wymieszałam wszystko dobrze i piekłam 40 minut. Oczywiście zamiast to trzeć możecie też to wszystko razem zblendować. Jak dla mnie bomba, bo uwielbiam ciasta czekoladowe, a to taka zdrowsza wersja bo bez tłuszczu i z małą ilością mąki. 

Byłam też ostatnio w odwiedzinach u Siostrzenicy  i dostałam taki podarunek:


Super nie??

Z okazji nadchodzącego Dnia Kobiet dziś następujący cytat:



Spokojnego wieczoru!
Margotka.








14 komentarzy:

  1. Fajne stylowe podusie.Ciasto ciekawe a prezent bardzo piękny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szydełkowe poduchy rewelacyjne, rysunek godny prawdziwego malarza, a cisto - wierzę, że przepychota.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poduszki extra a ciastko intrygujące :-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne poduszki , bardzo w moim guście . Kiedyś robiłam brownie z czerwonej fasoli i też było dobre. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne poduszki a ciasto jak dla mnie coś nieznanego ale warto spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna koronkowa robota :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne są! uwielbiam takie poduchy, ale jakoś nie mam jak się zabrać za takie cudowności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię takie poduszki i muszę uzupełnić stan, bo jedną koniecznie musiała mieć Córa;)pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Poduszki przepiękne, zwłaszcza ta okrągła ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne poduchy :). A ciasto z burakó chętnie wypróbuję, bo bardzo lubię to warzywo. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Obrazek cudowny, najlepszy prezent jaki człowiek dostaje od dziecka, podusie rewelacyjne :) ciasta bym spróbowała, chociaż na pierwszy rzut oka wygląda jak coś spalonego xD. Ale jak wiadomo powszechnie, nie ocenia się książki po okładce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wygląda, bo jest mocno czekoladowy. Burak + czekolada i kakao daje taki kolor, ale nie jest spalony :) Mam jeszcze przepis na brownie (murzynka) z fasoli, też kiedyś wypróbuję :)

      Usuń
  12. Poduszki przepiękne :D a o cieście czekoladowym z burakami nawet nie słyszałam :) muszę skosztować. Spóźnione wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet :*

    OdpowiedzUsuń