czwartek, 30 kwietnia 2020

Słoń, domowa vegeta i podaj dalej :)


Hej! Ten śmieszny słoń powstał na pewien szczytny cel, ale opowiem o nim dopiero jak zrobię wszystkie zabawki. Słonia i inne tego typu zabawki robię ciągle według tego samego schematu, który pokazywałam Wam w tym poście TUTAJ.

Zrobiłam ostatnio domową vegetę, wysuszyłam w suszarce do grzybów warzywa korzeniowe takie jak: marchewka, pietruszka, seler, cebula i por:


Ususzone zgniotłam, a później zmieliłam w elektrycznym młynku go kawy, którego używam do mielenia różnych ziaren:


Dodałam sól kłodawską i mam vegetę bez chemii i konserwantów. Zapach jest niesamowity :)
Myślę, że warto sobie taką zrobić. W sezonie grzewczym lub w lato możecie potarte warzywa wysuszyć w podziurkowanym kartonie na kaloryferze, a latem w upały np. na balkonie na słońcu :)
Ususzone zgnieść w ściereczce wałkiem do ciasta i gotowe :) Taką vegetę przechowuję w papierowej torebce i do zupy lub sosów jak znalazł :)

Dawno temu (już całkiem o tym zapomniałam), ale zapisałam się do jeszcze jednej zabawy "Podaj dalej" u Kasi z bloga: Szydełkowa Pasja Kaśki. Miałam niespodziankę, bo paczka właśnie do mnie dotarła i dostałam takie dziergane cuda (słodycze oczywiście nie dotrwały do zdjęcia i zostały już zjedzone):


Jest to konopna myjka, super naszyjnik + bransoletka, komplet podstawek pod filiżanki i naturalne, brązowe, lniane nici Lenka.
Dziękuję Kasiu bardzo serdecznie!!!

Zabawa rzeczywiście już umiera, ale może ktoś się jeszcze znajdzie chętny?? W dobie koronawirusa wysyłam do paczkomatu, będzie bezpieczniej :)

Ogłaszam też dziś zabawę "Łapiemy licznik". Nie robię banerka, ale moi Czytelnicy pewnie zapamiętają :) Na 300 tyś. wyświetleń robicie screena, a ja wysyłam małą niespodziankę :)



Dzisiejszy cytat:

"Traktuj ludzi tak, jakby byli takimi jakimi być powinni, a pomożesz im takimi się stać".
(Johann Wolfgang Goethe).

Miłego i owocnego dnia!
Margotka.

22 komentarze:

  1. Przepiękny jest.Slodziak.Zaciekawil mnie sposób wykonania.Moze kiedyś też zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroczy słonik Margotko! A domowa wegeta jest super! Muszę kiedyś spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Słonik przypomniał mi bohatera bajek dziecięcych z moich lat Plastusia :-) Uroczy :-) przepis na domowa wegetę muszę wykorzystać, tez wolę sama robić różne rzeczy bez konserwantów:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słonik wyszedł Ci pocieszny i jednocześnie uroczy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słonik super :-) Podoba mi się Twój sposób na domową wegetę, muszę go wypróbować :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super słonik. Domowa vegeta to wspaniały pomysł . Miłej majówki 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  7. Super sposób na vegete! Myślę, że z niego skorzystam:) Pięknie zostałaś obdarowana,a słonik świetny.Jest uroczy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale uroczy i sympatyczny słonik.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ przepięknie wygląda słoń! Wyszedł rewelacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie też bardzo podoba się słonik. Kiedyś robiłam domową Vegetę teraz brak warzyw nie sprzyja temu...co do zabawy...nie wiem dlaczego umiera mnie bardzo się podoba i żałuję, że tak jest. Zapisałam sie ale juz biorę w 3 udział i raczej w tym roku sie nie wyrobie..chyba ze planujesz tak bym mogła ogłosić swoją edycje w przyszłym roku..😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, jeśli nikt się nie zgłosi to oferta będzie aktualna i otwarta :) Będzie można się zgłosić w każdym momencie, a wtedy mieć rok na wykonanie prac od momentu wyrażenia chęci, chyba tak to rozumiem :)

      Usuń
  11. Dziękuję Wszystkim !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słoń jest niezwykle elegancki, bardzo lubię kiedy panowie noszą muszki :). Przepis na vegetę zapisuję, chętnie skorzystam, bo generalnie już od wieu lat wcale nie używam tych kupnych mieszanek.
    Cieszę się, że te drobiazgi przypadły Ci do gustu. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Vegetę robie można powiedzieć-na mokro. Starte warzywa ubijam w słoiczku z dużą ilością soli i zalewam wierzch oliwą. Sól jest świetnym konserwantem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Tak też spróbuję, serdecznie dziękuję za podpowiedź :)

      Usuń
  14. Super słonik. Mam suszarkę i warto sobie nasuszyc warzyw. Super pomysł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Słoni jest świetny, ale myślałam, że zrobiłaś go ze skarpetki. Przepis na domową vegetę warty zapamiętania :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Słonik cudny, taki tulaśny :)

    OdpowiedzUsuń