czwartek, 1 sierpnia 2019

Beżowa serwetka


Dzień dobry. Powstała kolejna bawełniana serweta o średnicy 45 cm, którą dziś przedstawiam :)
Lubię robić serwetki ze schematów, bo to fajne odprężające zajęcie :)

Nastawiłam też zakwas z młodych buraczków:


Zakwas taki ma dużo witamin, żelaza i innych minerałów, potrzebnych nam bardzo bakterii kwasu mlekowego, obniża też ciśnienie. A później z ukiszonych buraczków można zrobić surówkę :) Samo zdrowie!

I dzisiejszy cytacik:


Spokojnego dnia!
Margotka.




27 komentarzy:

  1. Mam ochotę na ten zakwas, jest gdzieś przepis :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki zakwas robi się identycznie jak ogórki kiszone, tylko zamiast ogórków są buraki. Napiszę jak go robię: myję i wyparzam 2 litrowy słoik, wkładam czosnek i pokrojone w grube plastry buraki, oczywiście wcześniej umyte i obrane. Na górę znowu kilka ząbków czosnku, a buraków dajemy tak do połowy słoika. I zalewam solanką, ja daję mniej soli ze względu na nadciśnienie, ale zazwyczaj daje się 1 łyżkę soli na 1,5 litra wody. Ja daję 1 łyżkę. Przykrywam papierowym ręcznikiem i owijam go gumką recepturką. Jak zakwas się zrobi (około 5 dni) - buraczki trę na tarce, mieszam z sosem vinegrett i surówka gotowa. Codziennie też trzeba do zakwasu zaglądać czy nic głupiego się na nim nie pojawia, w razie czegoś szybko zareagować - ściągnąć wyparzoną wrzątkiem łyżką. Ale zazwyczaj nic złego się nie dzieje.

      Usuń
    2. A zakwas wypijamy. Przelewam go do szklanej butelki, trzymam w lodówce i codziennie po szklaneczce :)

      Usuń
  2. Ale piękna!!! Mam ogromną słabość do szydełkowych serwetek! Uwielbiam je, ale dziergać ich nie potrafię :(. Zakwas wyjdzie Tobie zapewne dobry, moja mama gotuje barszcz właśnie z zakwasu :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny i wzór i kolor.
    Barszcz czerwony robię tylko z kwaszonych buraków. Muszę spróbować sałatki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam do surówki użyć soku z cytryny zamiast octu jabłkowego - lepiej smakuje :)

      Usuń
  4. Serweteczka jest po prostu prześliczna. A zakwas wyszedł Ci super! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O trabalho em renda é lindo. Cumprimentos.

    OdpowiedzUsuń
  6. piekny cytat. W życiu nie robiłam zakwasu, więc mnie zaintrygowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Margotko za dokładny przepis na zakwas . Skorzystam z niego . Serwetka śliczna , praca z szydełkiem to lek na wszystkie stresy . Pozdrawiam cieplutko 🍎🍒☺

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję bardzo Wam wszystkim :) !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Też robię swoj zakwas,najlepszy na barszczyk☺ Cudna serwetka☺

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna serwetka! Ja też lubię szydełkować ze schematów, najchętniej w trakcie długiej podróży.
    Buraczki też kiszę, są znakomite. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Margotka serdecznie zapraszam Ciebie do wzięcia udziału w moim wyzwaniu :) -> https://ladyveroniquesavage.blogspot.com/2019/08/na-ruchomych-wydmach.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Boska serwetka :)
    Buraczki to ja lubię bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Serwetka cudna, mam słabość do szydełkowych serwetek. Nigdy nie robiłam zakwasu z buraczków, chyba czas spróbować tymbardziej że buraczki obrodziły. Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję, dziękuję, dziękuję :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Serwetka jest śliczna. Lubię takie ozdoby domu. 🌼🏵🌞

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładna serwetka :). Kiedyś tez ją zrobiłam, ale tak dawno, że nie pamiętam co się z nią stało ;). A zakwas bardzo lubię, piłam wczesną wiosną jako "wzmacniacz" po okropnej grypie, która mnie dopadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Serwetka jest cudna, ma w sobie tyle elementów, które sama lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nigdy nie robiłam zakwasu buraczanego, jak się to robi? A serwetka jest boska, chciałabym taką ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepis na zakwas podalam w odpowiedzi na 1 komentarz.

    OdpowiedzUsuń